2017. január 8., vasárnap

Elkészült a nagy terv

a történelmóráim átalakításához.

 "Gamification" Ez nem varázsszó, hanem egy, a tanításban is egyre inkább terjedő módszer.

Az igazat megvallva, ezzel is úgy jártam, mint annak idején a kooperatív munkaformával: használtam én már sok elemét a saját óráimon, de nem így hívtam. Egy továbbképzésen szembesültem vele, hogy a rendszer, amit kialakítottam a magam és a tanítványaim szükségleteit figyelembe véve, az nem más, mint a kooperatív munkaforma egy része. Hiszek én ebben továbbra is, és használom is, ahol lehet! De csak annyit belőle, amennyi az adott csoport igényeinek megfelel.

És a történelem ismétli önmagát!  Valahol felfigyeltem a "Gamification"-ra, aztán már tudatosan is keresni kezdtem, hiszen játszani és játékot készíteni  nagyon szeretek, szoktam is a tanórákon. És ha ez még egyéb előnyökkel is jár, akkor mindenképpen meg kell ismernem az egész rendszert!   Egyre több időt töltöttem el a szakirodalom feldolgozásával, más, előttem járó kollégák munkájának a követésével, és most már tudatosan  figyeltem az osztályok jelzéseit is egy-egy elem kipróbálása után.
Így alakult, hogy hosszas töprengés, tervezgetés után végül a 7. b osztállyal kezdem el a jövő héten a "játékosítást". Én már kíváncsian várom! És szerintem a gyerekek is! (Éppen az előbb vettem észre, hogy a learningapps-os osztályba is feltöltött tervezetet már 100-szor megnézték!!!)

A közös munkára a linoit.com felületét választottuk. Ide töltöttem fel minden segédanyagot, ami a munka elindításához kell.
Természetesen van mindenkinek egy indulókészlettel ellátott digitáskája is, amit a továbbiakban a kedve szerint pakolhat meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzenj itt, ha kérdésed, vagy mondanivalód van!